În ziua de azi, unele site-uri domină accesările online. Fie că vorbim de TikTok sau Google, aceste platforme au miliarde de utilizatori și unii dintre ei intră chiar zilnic pe ele. Dar, în urmă cu 30 de ani, Internetul arăta foarte diferit.
Cele mai accesate site-uri în urmă cu 30 de ani. Cei mai mulți tineri nu au auzit niciodată de ele
Unele dintre cele mai accesate site-uri din lume în urmă cu 30 de ani sunt acum complet necunoscute de tineri.

Unele dintre cele mai accesate platforme din trecut au dispărut în ultimele decenii, scrie Daily Mail.
Puține dintre ele au reușit să fie relevante în continuare, precum Google.
Cele mai accesate site-uri în urmă cu 30 de ani
Cele mai accesate site-uri în urmă cu 30 de ani au dispărut treptat din preferințele utilizatorilor. În rândul tinerilor, acestea nu mai sunt cunoscute, potrivit unui chestionar online recent.
Iată unele dintre cele mai accesate site-uri din trecut:
LimeWire
LimeWire a fost o platformă foarte folosită, care le permitea oamenilor să încarce și să descarce melodii fără ca artiștii să fie plătiți. A făcut parte din primul val de piratare, de la 20-30 de ani. Site-ul a fost creat de Mark Gorton în anul 2000 și a atras milioane de utilizatori.
Pentru că oricine putea încărca și descărca fișiere, LimeWire a devenit cunoscut și pentru răspândirea de viruși.
Potrivit unui studiu, din 123 de fișiere descărcate aleatoriu, 37 conțineau malware. Adică aproximativ 30% dintre ele. Site-ul a fost închis în 2010, după ce a atras critici din partea muzicienilor.
MSN Messenger
MSN Messenger a fost platforma de mesagerie instant preferată la începutul anilor 2000. Era unul dintre cele mai accesate site-uri și în România.
Dezvoltat de Microsoft, serviciul le permitea utilizatorilor să comunice prin text, audio și video. Spre deosebire de majoritatea platformelor de mesagerie instant de azi, MSN Messenger nu avea postări publice, filtre sau instrumente de monetizare. Nu avea reclame, conținut sponsorizat sau pop-up-uri.
Această interfață simplă s-a dovedit extrem de căutată. A ajuns chiar la 330 de milioane de utilizatori activi lunar în 2009.
Din păcate, pe măsură ce platforme rivale precum WhatsApp și iMessage au devenit mai căutate, MSN Messenger a început să piardă teren. Serviciul a fost întrerupt definitiv în 2014.
Habbo Hotel
Habbo Hotel a fost o platformă cunoscută de socializare online și o lume virtuală, lansată în 2000 de compania finlandeză Sulake.
Site-ul conceput sub forma unui „hotel” în stil pixel-art. Jucătorii, numiți Habbos, își puteau crea avataruri personalizabile, decora camere de hotel virtuale și interacționa în timp real cu alți utilizatori.
La începutul anilor 2000, Habbo Hotel era foarte cunoscut. Încă există și azi, cu mulți jucători nostalgici care continuă să se conecteze.
MySpace
Înainte de Facebook, MySpace domina sectorul platfomelor de socializare. MySpace a fost o platformă de social media lansată în 2003, unde utilizatorii își puteau crea profiluri, publica fotografii și jurnale. În plus, puteau adăuga muzică pe pagina lor.
Oamenii petreceau ore întregi cu personalizarea profilurilor. În plus, își puteau ordona contactele într-un top de 8 prieteni.
Fondatorul Tom Anderson a vândut MySpace către News Corp în 2005 pentru 580 de milioane de dolari. Șase ani mai târziu, site-ul a fost revândut pentru doar 35 de milioane de dolari. Rupert Murdoch a descris achiziția inițială drept „o mare greșeală.”
![Utilizator ]n fa'a unui laptop, cu Google pe ecran. Google lanseaz[ acum Bard, un competitor ChatGPT](https://cdn.useit.ro/wp-content/uploads/2023/02/Google-lanseaza-Bard-un-competitor-ChatGPT-Cum-functioneaza-tehnologia-de-inteligenta-artificiala-360x208.jpg)




















