Uniunea Europeană a decis să impună tarife de import mai mari pentru vehiculele produse în China. Decizia vrea să protejeze industria auto locală, în fața unor subvenții de stat considerabile din China.
Prețurile pentru mașinile Tesla și Dacia ar putea crește. Cu ce schimbare se confruntă producătorii auto
Prețurile pentru mașinile Tesla și Dacia ar putea crește în urma unei noi legi de tarifare din Uniunea Europeană, menită să protejeze industriile locale.
Importurile de maşini chinezeşti vor fi taxate cu până la 38%, a decis Comisia Europeană, scrie CNBC. Deocamdată sunt vizate trei mărci: MG, Lynk şi Byd.
Bruxelles-ul susține că producătorii chinezi beneficiază de subvenții prea mari din partea statului.
Prețurile pentru mașinile Tesla și Dacia ar putea crește
„Motivul este concurenţa acerbă din partea brandurilor chinezeşti pentru modelele europene sau japoneze. Modelele cu branduri consacrate la noi. Pentru că au preţuri cu 10-20% mai mici. Și atunci cele europene au de suferit. Aceste taxe urmează să fie introduse doar pentru modelele electrice”, a explicat Lucian, expert auto.
Află și care e compania care vrea să întreacă Tesla în Europa până în 2030.
În Uniunea Europeană, însă, cota de piaţă a crescut la 8% şi s-ar putea dubla până în 2025. Victime colaterale ar putea fi şi maşinile care nu sunt mărci chinezeşti, dar care sunt fabricate în China. Ca urmare, prețurile pentru mașinile Tesla și Dacia ar putea crește.
Modelul crossover Dacia Spring este produs în provincia chineză Hubei. Este cea mai populară mașină electrică în România, cu un total de peste 17.000 de înmatriculări, adică aproape 40% din totalul parcului auto electrificat din țară.
„Se vorbeşte despre toate maşinile produse în China. Aici intră şi Dacia, intră şi Tesla. Sunt mai ieftine, acesta este şi principalul motiv. Ideea de a avea produse mai ieftine, dar nu datorită unor subvenţii sau intervenţii din partea statului”, a fost de părere Ciprian Cherciu, expert auto.
Unii producători, precum BMW sau Renault, care au fabrici în China, vor suporta acum taxe pentru maşinile pe care le vând în Europa.
Citește continuarea pe observatornews.ro