Unele Apple ID-uri refuză brusc accesul utilizatorilor și, până acum, compania nu a oferit nicio explicație despre ce ar putea cauza fenomenul. Inițial, utilizatorii s-au plâns de problemă pe rețelele de socializare.
Utilizatorii iPhone, iPad și Mac și-au pierdut brusc accesul la dispozitive. Ce s-a întâmplat cu gadget-urile Apple
Utilizatorii iPhone, iPad și Mac și-au pierdut brusc accesul la dispozitive și nu se mai puteau conecta la ele.
Problema a început pe 26 aprilie și continuă și astăzi, scrie Forbes.
Atunci când utilizatorii încearcă să își folosească dispozitivele Apple, observă că nu își mai pot accesa conturile Apple. Ca urmare, accesul le e blocat.
Utilizatorii iPhone, iPad și Mac și-au pierdut brusc accesul la dispozitive
Mulți utilizatori s-au întrebat dacă au avut conturile compromise de hackeri sau dacă s-a întâmplat ceva similar. Pentru că nu mai aveau acces la conturile lor, utilizatorii nu mai puteau intra în aplicații până nu demonstrau că știu parola. Dar cum nu funcționa sistemul Apple ID, nu puteau face acest lucru.
Mai mult, utilizatorii iPhone, iPad și Mac afectați nu le puteau accesa fără să îți reseteze parola Apple ID.
Deși nu se știe exact ce cauzează problemă, exista o soluție simplă. Utilizatorii afectați trebuie să schimba parola Apple ID. Dar, prin acest proces, se resetează și parolele specifice pe aplicațiile care au fost instalate prin iCloud. Trebuie să reinstaleze și aplicația pe Messages pe Mac, dacă au iPhone, din nou.
În plus, trebuie să se afle într-o locație cunoscută, conectați la o rețea Wi-Fi pe care sistemul o recunoaște. Preferabil acasă, unde rețeaua nu e publică.
Află și cum milioane de coduri de securitate WhatsApp, Facebook și Google au fost scurse pe Internet.
Până acum, Apple nu a oferit nicio explicație oficială despre ce ar fi cauzat problemele Apple ID care au afectat utilizatorii iPhone, iPad și Mac. Pe Internet au apărut din ce în ce mai multe plângeri despre această eroare. Nici nu e prima dată când se întâmplă așa ceva. Un dezvoltator software a raportat o problemă similară în toamna anului 2023.
Apple vrea să înlocuiască parolele
Apple, Google, Microsoft și alte companii tech mari iau parte la FIDO Alliance. Scopul ei e înlocuirea parolelor. Acum, Apple vrea să implementeze Passkeys, ce au fost introduse în toamna anului 2022 în iOS 16, macOS Ventura și iPadOS 16.
Potrivit lui Kurt Knight și Darin Adler, directori în cadrul Apple, Passkeys ar putea înlocui permanent parolele. Chiar și așa, utilizatorii iPhone, iPad și Mac nu s-au putut conecta la propriile conturi.
Potrivit lor, Passkeys sunt chei digitale unice, ușor de folosit și mai sigure. Acestea nu sunt salvate pe servere web și rămân pe dispozitiv. În plus, cei doi susțin că hackerii nu pot fura Passkeys dacă există o breșă de securitate. În plus, nici nu pot păcăli utilizatorii să le dea Passkeys.
„Parolele sunt esențiale pentru protejarea a tot ce facem online în ziua de azi, de la tot ce comunicăm, la toate finanțele noastre,” a declarat Knight. „Dar și unii dintre cei mai mari vectori de atac și unele dintre cele mai mari vulnerabilități de securitate cu care se confruntă utilizatorii azi.”