Pentru o agenție de marketing digital, acest instrument poate ajuta la crearea de conținut atractiv și relevant, la furnizarea de idei creative sau chiar la implementarea diferitelor strategii de marketing.
(P) Cum să folosești ChatGPT pentru a-ți dezvolta prezența online
Sigur ai auzit de ChatGPT, această micunealta care a acaparat internetul în ultimii ani și care promite că te ajută să mai salvezi din timp. Dacă te întrebi cum să folosești ChatGPT, câteva sfaturi simple te pot ajuta.
Pentru cei care nu fac parte din lumea marketingului, AI-ul rămâne în continuare un ajutor puternic ce te poate ajuta cu primii pași în business-ul tău.
Asta dacă știi ce și cum să îi ceri.
Ce este un prompt ChatGPT?
Un prompt ChatGPT este textul pe care îl formulezi pentru a ajuta sistemul să îți ofere un răspuns specific, în baza cerinței tale. Cu cât oferi un prompt mai detaliat, cu atât îl ajuți pe prietenul tău ChatGPT să îți ofere un răspuns de o calitate superioară.
Fie că vorbim despre crearea de conținut pentru blog, rețelele de socializare sau chiar pentru promovarea pe Google, ChatGPT te ajută să obții noi perspective asupra unor subiecte specifice.
Cum să vorbești cu ChatGPT?
Fii clar și concis
Folosește un limbaj simplu și direct. Evită jargonul, expresiile complicate și frazele sofisticate. Cu cât este mai simplu textul pe care îl folosești, cu atât mai ușor va fi pentru ChatGPT să înțeleagă și să genereze un răspuns relevant.
Fii specific
Oferă detalii precise despre ceea ce ai nevoie. De exemplu, dacă dorești să creezi o postare pe TikTok, specifică asta. Dacă ai nevoie de un titlu scurt și atrăgător, menționează acest lucru. Cu cât oferi mai multe informații, cu atât răspunsul va fi mai potrivit.
Oferă-i context
Ar trebui să îi oferi întotdeauna context, deoarece acesta nu înțelege de fapt răspunsul pe care îl generează. Spune-i ce face business-ul tău, cine ești, de ce ai nevoie de promptul pe care i-l ceri și care este scopul. Îl va ajuta să înțeleagă mult mai bine și să ofere un răspuns mai închegat.
⭐Tips&tricks⭐: Adaugă acest prompt în orice îi vei cere lui ChatGPT când îl folosești. O să ne mulțumești mai târziu.
[Pune-mi 20 de întrebări care consideri că te-ar ajuta să îmi întelegi mai bine business-ul, publicul țintă, valorile business-ului, tone of voice-ul.] Poți adapta filtrele întrebărilor în funcție de ce anume ai nevoie de la ChatGPT.
- Prompturi ChatGPT pentru social media
- Generare plan de postari pentru Facebook/Instagram:
“Creează un plan detaliat de postări pentru Facebook și Instagram pentru următoarele 4 săptămâni, dedicat promovării [produsului/serviciului]. Fiecare postare să includă un text atractiv, sugestii de imagini sau vizualuri grafice și un CTA. Asigură-te că planul variază tipul de conținut (de exemplu, promoțional, educativ, inspirațional) și ia în considerare tendințele actuale și publicul țintă.”
- Postări de recrutare pe LinkedIn
“Ești un expert în HR. Am nevoie de ajutor pentru a optimiza strategia de recrutare prin LinkedIn pentru business-ul meu. Compania noastră activează în [numele industriei], iar pozițiile pe care le căutăm includ [enumerați funcțiile disponibile]. Scopul nostru este să atragem candidați talentați și să eficientizăm procesul de recrutare prin intermediul LinkedIn.
Te rog să mă ajuți să:
- Creez o strategie de publicare a postărilor de recrutare pe LinkedIn care să fie atractivă și eficientă.
- Redactez mesaje personalizate pentru a aborda direct candidații ideali și să îi conving să aplice.
- Identific metode eficiente pentru a utiliza LinkedIn Premium sau LinkedIn Recruiter în căutarea candidaților potriviți.
- Sugerezi cum să măresc vizibilitatea și engagement-ul postărilor noastre de recrutare.”
- Idei de video-uri pentru TikTok
„Oferă-mi 10 idei creative și captivante de video-uri pentru TikTok, care să fie în tendințe și să atragă atenția publicului. Ideile ar trebui să fie adaptate pentru [numele brandului sau temă specifică], să includă elemente interactive și să fie ușor de realizat.”
- O lista cu CTA-uri pentru engagement/vânzare/awareness
„Generază o listă cu CTA-uri eficiente pentru trei scopuri diferite: creșterea engagement-ului, stimularea vânzărilor și sporirea awareness-ului. Fiecare categorie ar trebui să includă 5-10 exemple de CTA-uri care să fie clare, directe și adaptate pentru a atrage atenția publicului țintă.”
- Scrie un script pentru un video pe Youtube
„Am nevoie de un script pentru un video YouTube care să dureze aproximativ [durata video-ului] minute. Tema video-ului este [subiectul video-ului]. Scriptul ar trebui să includă următoarele elemente:
Introducere: O scurtă prezentare care să capteze atenția spectatorilor și să explice despre ce va fi vorba în video.
Corp: Detalierea principalelor puncte sau informații despre [subiectul video-ului]. În această secțiune, include [exemple, statistici, etc., dacă este cazul].
Concluzie: Recapitularea punctelor cheie și un CTA (de exemplu, să se aboneze la canal, să lase un comentariu, să vizioneze alte video-uri, etc.).
Ton: specifică tonul dorit – de exemplu, informal, profesional, motivațional.
Vizualuri: Sugestii pentru tipurile de vizualuri sau imagini care ar putea însoți fiecare secțiune a scriptului, dacă este cazul.
Întrebări: Includerea unor întrebări frecvente sau a întrebărilor pe care le-ar putea avea spectatorii, dacă este relevant.
Asigură-te că scriptul este captivant și informativ și că include tranziții fluente între secțiuni.”
2. Prompturi ChatGPT pentru blog și newsletter
- Scrie un articol de blog
“[Ești un expert în scrierea articolelor de blog. Am nevoie să compui un articol de [X nr de cuvinte/rânduri] în care să vorbești despre [subiectul articolului]. Ține cont de obiectivul articolului [educațional, informativ, de promovare], de publicul țintă [specifica cine va citi articolul], punctele cheie [menționează principalele puncte sau subiecte pe care vrei să le abordezi], tonul și stilul [specifica dacă dorești un ton profesional, informal, prietenos, amuzant, tineresc], Call to Action (CTA) [dacă dorești un CTA, specifică ce mesaj vrei să transmită].”
- Scrie un newsletter
“[Ești un expert în a scrie newsletter. Am nevoie să vii cu 5 subiecte de email pentru o campanie de Black Friday pentru un business care [detaliază business-ul tău]. Vreau ca accentul să fie pus pe [ex. calitatea produselor/ oferta 2+1]. Publicul nostru țintă este […], tonul și stilul [specifica dacă dorești un ton profesional, informal, prietenos, amuzant, tineresc].”
⭐Tips&tricks⭐: Ține cont că acestea sunt doar prompt-uri și poți să îi ceri lui Chat GPT să rescrie sau să detalieze textele oferite.
3. Prompturi ChatGPT pentru optimizare SEO
Optimizarea motoarelor de căutare necesită mai multă creativitate în ceea ce implică scrierea articolelor on-site sau off-site decât realizează majoritatea oamenilor. Din fericire, ChatGPT poate reduce drastic timpul necesar pentru optimizarea paginilor site-ului și creșterea clasamentului în căutări, în funcție de cum îl folosești. Uite câteva exemple de cum îl poți folosi:
- Generare de keywords
“[Ești un expert în SEO, te rog să identifici principalele keywords legate de [aria de activitate] care vor aduce cel mai relevant trafic către site-ul meu [URL-ul site] și vor crește vizibilitatea pe motoarele de căutare. Adună date privind volumul căutărilor, concurența și keywords conexe. Keywords-urile ar trebui să fie relevante pentru publicul nostru țintă [exemplifică publicul].”
- Generare de meta descrieri
“[Compune meta descrieri optimizate SEO de 150 de caractere pentru paginile [de produse/de servicii/de prețuri] de pe site-ul nostru [inserează URL-ul site-ului tău], utilizând următoarele cuvinte cheie [5-7 cuvinte cheie care să fie incluse].”
- Generare conținut pentru un landing page
“[Elaborează conținut pentru o pagină de destinație optimizată SEO care să vizeze keywords [menționază câteva keywords relevante] principale pentru [produs/serviciu], incluzând un CTA eficient la final.]”
4. Prompturi ChatGPT pentru campanii Google Ads
Chiar și unele task-uri mai tehnice au nevoie uneori de creativitate, așa cum e și în cazul reclamelor pe Google. ChatGPT te poate ajuta în crearea de texte publicitare pentru diverse tipuri de campanii sau chiar îți poate sugera ce campanii ar fi potrivite.
- „Scrie 15 headline-uri atractive pentru o campanie Google de Search pentru (produs/serviciu) de maxim 30 de caractere.”
- „Scrie 3 descrieri de maximum 90 de caractere pentru o campanie de leads pentru [produs/serviciu].”
- „Elaborează texte pentru o campanie de remarketing Google Ads destinată utilizatorilor care au vizitat deja site-ul nostru [inserează URL], cu scopul de a-i aduce înapoi pentru a finaliza achiziția de [produs/serviciu].”
- „Creează o serie de anunțuri Google Ads optimizate pentru cuvinte cheie specifice legate de [domeniul tău], asigurându-te că textul este relevant și captivant pentru utilizatorii care caută acești termeni.”
- „Acționează ca și cum ai fi un profesionist cu experiență în Google Ads. Creează o campanie Google pentru [detalii despre business/scop]. Creează un public ideal pentru această campanie.”
Este incredibil cât de mult ne poate ajuta un limbaj programat, dar și straniu că știe atât de multe lucruri. Cine ar fi crezut că vom putea comunica orice ne trece prin cap un chatbot?
Nu uita, AI-ul îți poate ușura munca, dar nu poate înlocui oamenii sau specialiștii din niciun domeniu. Gândește-te la ChatGPT ca la un asistent din departamentul tău de marketing. Nu ca la o agenție de marketing digital.
PS: Nu uita să îi spui “Te rog” și “Mulțumesc” pentru momentul când AI-ul va conduce lumea. Să țină minte cine s-a comportat frumos cu el.