În contextul unor discuții aprinse despre impactul negativ al inteligenței artificiale, o companie de telefonie mobilă a folosit tehnologia într-un scop inedit. Chatbot-ul, numit Daisy, a fost creat pentru a păcăli criminalii care încearcă să facă victime cu înșelătoriile la telefon.
„Bunicuța AI” care luptă împotriva înșelătoriile la telefon. Cum funcționează programul Daisy
„Bunicuța AI” care luptă împotriva înșelătoriilor la telefon a fost creată special pentru a păcăli criminalii care vor să fure banii sau datele oamenilor.
„Bunicuța” a fost creată de compania Virgin Media O2 și se numește Daisy, scrie Forbes.
Chatbot-ul răspunde apelurilor în timp real și ține criminalii cât mai mult timp la telefon, pentru a-i frustra și pentru a-i împiedica să sune potențiale victime în această perioadă.
„Bunicuța AI” care luptă împotriva înșelătoriile la telefon
Aceasta nu e o practică nouă. Scambaiting e un fenomen prin care unii oameni se dau drept potențiale victime pentru a irosi timpul și resursele criminalilor care folosesc astfel de strategii. Ulterior, expun public criminalii și strategiile folosite de ei.
Acum, „bunicuța AI” automatizează acest proces. Spre deosebire de oamenii care fac acest lucru, Daisy poate irosi timpul acestor criminali 24/7.
Daisy a primit și statusul fictiv de „directoare a relațiilor cu criminalii” în cadrul O2. Se preface că e un adult mai în vârstă. Adică fix grupul demografic care e cel mai des ținta acestor criminali.
„În timp ce ei sunt ocupați să discute cu mine, nu te pot înșela pe tine,” spune Daisy în video-ul de introducere. „Și, hai să fim serioși dragii mei, am tot timpul din lume.”
Deși Daisy pare o bunicuță naivă la telefon, e pregătită să țină piept criminalilor cu discuții nesfârșite. În video se aud și conversații reale pe care Daisy le-a avut cu acești criminali. În înregistrări, se aude cum acești criminali devin din ce în ce mai frustrați cu Daisy, care vorbește încontinuu, fără să le ofere informațiile de care au nevoie. Printre datele pe care criminalii le vor de la bunicuța AI se numără contul bancar și cardul de credit.
„A trecut aproape 1 oră, pentru numele lui Dumnezeu,” se aude un criminal la telefon care încerca o înșelătorie.
La aceasta, Daisy răspunde: „Doamne, ce repede trece timpul.”
Chatbot-ul Daisy ține criminalii ocupați
În altă conversație, se aude cum Daisy vorbește încontinuu de pisica ei, Fluffy. Chatbot-ul mai spune povești și despre pasiunea ei pentru tricotat și familia pe care o are. În plus, poate să ofere criminalilor și date bancare false, pentru a-i induce și mai mult în eroare.
Daisy are propriul număr de telefon. Echipa anti-fraudă O2 l-a adăugat pe o listă de contacte folosită de criminali. Așa că „bunicuța AI” poate să piardă timpul multor persoane care încearcă să fure banii și datele altora.
Daisy combină mai multe modele AI pentru a-i asculta pe cei care apelează și pentru a transcrie vocea lor în text. De aici, folosește un alt model pentru a răspunde.
Daisy are și un nivel de „personalitate”, care îi oferă un accent britanic și o voce de bunică. Pentru a se asigura că poate induce în eroare criminalii, VCCP Faith, care a creat modelul, s-a inspirat de la bunica reală a unui membru al echipei.
Modelul lui Daisy a fost antrenat cu ajutorul lui Jim Browning, un creator de conținut de pe YouTube care se ocupă de scambaiting. Potrivit companiei, Daisy deja a irosit „sute și sute de ore din timpul criminalilor”.